Marka Terytorialna | 3 dowody na to, że Narodowy Dzień Niepodległości jest doskonałą okazją do budowania wizerunku marki lokalnej.
BLOG
15.11.2019
Studium przypadku
3 dowody na to, że Narodowy Dzień Niepodległości jest doskonałą okazją do budowania wizerunku marki lokalnej.
Thumb_wide_mt_blog_2


Świętowanie Narodowego Dnia Niepodległości w Polsce nie zawsze jest proste i każdy, kto interesuje się życiem publicznym, doskonale wie, dlaczego. My jednak nie o tym. Celem tego krótkiego podsumowania jest pokazanie, w jaki sposób polskie miasta z sukcesem wykorzystują potencjał naszej wspólnej marki, jaką jest Polska. Udowadniając, że 11 listopada może być dla mieszkańców dniem radosnym i wyjątkowym, polskie miasta prezentują się od najlepszej strony. 




Gdańsk

Niecodzienne przebranie Heweliusza to oczywiście tylko mały ułamek tego, co działo się w Gdańsku. Obserwując komunikację na oficjalnych kanałach miasta, od razu można zauważyć, jak ważnym świętem dla miasta jest Dzień Niepodległości. Zarówno przed, jak i po 11 listopada pojawiało się wiele nawiązań do tego dnia, a mieszkańców informowano o wszystkich wydarzeniach związanych ze świętowaniem. Najważniejszym z nich była Gdańska Parada Niepodległości, w której udział wzięło aż 20 tys. osób. Mieszkańcy razem odśpiewali Hymn Polski, robili sobie wspólne zdjęcia, a w niebo poszybowały gołębie. Ciekawą inicjatywą było również wspólne posadzenie 101 drzewek dla uczczenia 101 lat, które minęły od odzyskania przez Polskę niepodległości. W czasach, w których ekologia nabiera coraz większego znaczenia w życiu każdego z nas – pomysł bardzo trafiony.

Głównym przekazem, komunikowanym przez organizatorów wszystkich tych wydarzeń, było zademonstrowanie wspólnoty i patriotyzmu. Jak widać m.in. na zdjęciach z parady (bit.ly/2rGsrdM), udało się to doskonale.


Poznań


Kto choć raz spędził Święto Niepodległości w Poznaniu, ten z pewnością będzie chciał tam wrócić. Tego dnia w stolicy Wielkopolski wszyscy zajadają się słodkimi rogalami, przez miasto przechodzi barwny korowód, restauracje i kawiarnie pękają w szwach, a do późnego wieczora ulice pełne są spacerujących mieszkańców. Wprawdzie 11 listopada w Poznaniu obchodzone są również imieniny świętego Marcina, patrona miasta i część atrakcji związana jest właśnie z tą okazją. Nie oznacza to jednak, że Narodowe Święto Niepodległości jest mniej ważne. Na każdym rogu widać flagi, odbywają się oficjalne uroczystości oraz mnóstwo wydarzeń związanych z tematyką niepodległościową, m.in. Bieg Niepodległości Run Poland 2019, który jest drugą pod względem ilości uczestników imprezą biegową w tym roku. Fakt połączenia lokalnych tradycji ze świętem narodowym sprawia, że mieszkańcy mają naprawdę dużo możliwości, aby spędzić ten dzień przyjemnie, radośnie, a przede wszystkim – wspólnie, korzystając z atrakcji miasta. Musimy przyznać, że od lat Poznaniowi udaje się osiągnąć sukces w tym zakresie i jest jednym z niewielu miejsc w Polsce, gdzie ten dzień kojarzy się wszystkim bardzo pozytywnie.



Łódź

Podobnie jak w Gdańsku i Poznaniu, w Łodzi również postawiono na pozytywny patriotyzm i promowanie radosnego świętowania. Mieszkańców zapraszano na wydarzenie “Świętuj z nami Niepodległość”, w ramach którego odbył się uroczysty pochód ulicą Piotrkowską oraz Piknik Patriotyczny w zabytkowych przestrzeniach Manufaktury. Uczestnikom parady rozdano tysiące biało-czerwonych Kokard Narodowych, które powstały przy udziale dzieci z łódzkich szkół i przedszkoli (bardzo sympatyczny sposób na włączenie najmłodszych w świętowanie). Oprócz działań ściśle związanych ze Świętem Niepodległości, naszą uwagę zwróciła również sympatyczna zaczepka Miasta Poznań na Facebooku (zdjęcie poniżej). Trafne nawiązanie do symbolu stolicy Wielkopolski pokazało, że Łódź jest otwarta, interesuje się innymi i nie brakuje jej poczucia humoru. Okazja do zrobienia dobrego wrażenia poza granicami swojego regionu została – naszym zdaniem – wykorzystana bardzo dobrze :) Podobnie zresztą, jak równie celna i dowcipna odpowiedź Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej (Poznań Travel). 


Powyższe przykłady nie są oczywiście jedynymi dowodami pozytywnego świętowania 11 listopada w Polsce. Wybraliśmy je w tym krótkim podsumowaniu, aby pokazać, w jaki sposób można się wyróżnić i przyczynić się do budowania pozytywnego wizerunku zarówno Polski, jak i swojego miasta.



PRODUKTY I USŁUGI

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Marki Terytorialnej.

Skp

Rdzeń wszelkich działań Jednostki Samorządu Terytorialnego w zakresie promocji. Wyposażony w kilkanaście niezależnych od siebie modułów.

Fotoportal

Repozytorium materiałów audiowizualnych: zdjęć, filmów, prezentacji i dokumentów. Umożliwia łatwe pozyskanie i dystrybucję tych materiałów.

Skjst

Wszechstronne narzędzie dostosowane do indywidualnych potrzeb powiatów i gmin. Skupia działalność promocyjną, pozyskanie inwestorów oraz wspomaga informatyzację.

Skpg

Narzędzie ułatwiające profesjonalną obsługę inwestorów. Tworzy oferty inwestycyjne, przechowuje dane ekonomiczne i ewidencjonuje tereny inwestycyjne.

Skdb

Prezentuje pełny i aktualny stan działalności badawczej w JST. Właściwa koordynacja i ujednolicenie działalności badawczej pozwalają na znaczne zwiększenie jej efektywności.

Skks

Umożliwia wygodny nadzór nad tworzonymi komunikatami, automatycznie przyjmuje zgłoszenia interwencyjne oraz monitoruje przebieg ich  realizacji.

Strategia_2

Oferujemy doradztwo w aspekcie wdrażania systemów oraz wsparcie na etapie prezentacji projektów wśród decydentów i urzędników Miasta. Organizujemy szkolenia dla kadry zarządzającej oraz pracowników Urzędu, dla których systemy staną się narzędziem pracy.

Komunikacja

Posiadamy bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Jesteśmy na bieżąco z trendami marketingowymi oraz możliwościami technologicznymi. Kompleksowo zadbamy o aktywną obecność oraz pozytywny wizerunek marki miasta lub regionu w mediach społecznościowych.

Strategia_2

Doradztwo w aspekcie wdrażania systemu oraz wsparcie na etapie prezentacji projektu wśród decydentów i urzędników Miasta.