Marka Terytorialna | 4 kluczowe elementy promocji oferty dla inwestorów.
BLOG
01.08.2019
Wiedza
4 kluczowe elementy promocji oferty dla inwestorów.
Thumb_wide_budowa


Działania zwiększające atrakcyjność inwestycyjną miasta czy regionu to jedno. Jednak, o ile wstępne zainteresowanie inwestora może wynikać z różnych powodów, to ostateczne decyzje podejmowane są już na podstawie twardych danych. Stąd też kluczem do sukcesu w przyciąganiu nowych inwestycji jest dostarczenie zainteresowanym wyczerpujących informacji. Na jakich kwestiach warto się skupić? W jaki sposób można przejrzyście przedstawić możliwości, jakie oferuje nasze miasto czy region?

Baza terenów inwestycyjnych

Pozyskanie szczegółowych informacji o dostępności terenów jest kluczowe dla podjęcia decyzji o rozpoczęciu nowej inwestycji. Dane, jakimi w pierwszej kolejności interesują się inwestorzy to m.in. dokładne położenie, powierzchnia oraz możliwość uzbrojenia terenu, funkcje określone w miejscowym planie zagospodarowania, a także odległość od węzłów komunikacyjnych (autostrada, lotnisko, dworzec kolejowy czy autobusowy). To właśnie od tych informacji zależy, czy potencjalny inwestor zdecyduje się na realizację swoich planów w danym regionie. Ważne więc, aby mógł je w łatwy sposób zdobyć.

Dostępność powierzchni biurowych

Nowe przedsięwzięcie nie zawsze oznacza budowę własnej infrastruktury. W przypadku inwestycji w centra usług wspólnych (CCS/BPO), kluczową rolę odgrywa dostępność przestrzeni biurowych. Tutaj liczą się informacje nt. standardu oferowanych lokali, stanu technicznego i charakteru konkretnych budynków. Ważne są również dane o ogólnym obłożeniu powierzchni biurowej w danym obszarze, a także o jej najbliższym otoczeniu i dostępnych usługach.

Dane ekonomiczno-społeczne

Odpowiednie zasoby ludzkie są kluczowe dla powodzenia wszelkich przedsięwzięć inwestycyjnych. W zależności od ich rodzaju liczy się zarówno dostępność siły roboczej jak i wykwalifikowanej kadry zarządczej. Ważne są więc takie wskaźniki jak: poziom wykształcenia, stopa bezrobocia, czy struktura wiekowa mieszkańców danego regionu. Obecność uczelni wyższych oraz firm z podobnej branży jest również brana pod uwagę. Na podstawie tych czynników, potencjalny inwestor będzie mógł ocenić czy w danym regionie możliwe jest zrekrutowanie odpowiedniej liczby pracowników o określonych kwalifikacjach.

Oferta inwestycyjna

Wszystkie wspomniane powyżej aspekty obejmują bardzo szerokie zakresy danych. Dla potencjalnego inwestora liczy się jednak, aby uzyskać dostęp tylko do tej części informacji, które są kluczowe dla jego planów. Podobnie jak w przypadku relacji handlowych, kiedy decyzja podejmowana jest na podstawie konkretnej oferty, tutaj również warto zastosować system ofertowania. Sprawne uzyskanie indywidualnej oferty inwestycyjnej ułatwi zainteresowanemu przedsiębiorcy podjęcie finalnej decyzji. Dla każdego samorządu z kolei, możliwość sprawnego generowania takich ofert to wyższy standard obsługi inwestorów i tym samym budowanie wizerunku wartościowego partnera biznesowego.

W jaki sposób można zorganizować sprawny przepływ informacji pomiędzy inwestorem, a jednostką samorządu terytorialnego? Więcej dowiesz się tutaj:

System Koordynacji Promocji Gospodarczej

Podziel się swoimi spostrzeżeniami na naszej grupie na Facebooku:

Marketing terytorialny - grupa dyskusyjna

PRODUKTY I USŁUGI

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Marki Terytorialnej.

Skp

Rdzeń wszelkich działań Jednostki Samorządu Terytorialnego w zakresie promocji. Wyposażony w kilkanaście niezależnych od siebie modułów.

Ekon

Narzędzie ułatwiające ewidencjonowanie obiektów noclegowych świadczących usługi turystycznego najmu krótkoterminowego oraz koordynację procesu obowiązkowego zgłaszania do rejestru.

Szee

Wymiana pieców na paliwo stałe, odnawialne źródła energii (np. panele fotowoltaiczne, pompy ciepła) oraz termomodernizacja budynków. Od przyjmowania wniosków po wypłatę dotacji.

Crm

Narzędzie wdrażające procedury utrzymania relacji i zarządzania kontaktami z Klientami.

Szd

Narzędzie ułatwiające zarządzanie procesami związanymi z przebudową infrastruktury drogowej.

Fotoportal

Repozytorium materiałów audiowizualnych: zdjęć, filmów, prezentacji i dokumentów. Umożliwia łatwe pozyskanie i dystrybucję tych materiałów.

Skjst

Wszechstronne narzędzie dostosowane do indywidualnych potrzeb powiatów i gmin. Skupia działalność promocyjną, pozyskanie inwestorów oraz wspomaga informatyzację.

Skpg

Narzędzie ułatwiające profesjonalną obsługę inwestorów. Tworzy oferty inwestycyjne, przechowuje dane ekonomiczne i ewidencjonuje tereny inwestycyjne.

Skdb

Prezentuje pełny i aktualny stan działalności badawczej w JST. Właściwa koordynacja i ujednolicenie działalności badawczej pozwalają na znaczne zwiększenie jej efektywności.

Skks

Umożliwia wygodny nadzór nad tworzonymi komunikatami, automatycznie przyjmuje zgłoszenia interwencyjne oraz monitoruje przebieg ich  realizacji.

Strategia_2

Oferujemy doradztwo w aspekcie wdrażania systemów oraz wsparcie na etapie prezentacji projektów wśród decydentów i urzędników Miasta. Organizujemy szkolenia dla kadry zarządzającej oraz pracowników Urzędu, dla których systemy staną się narzędziem pracy.

Komunikacja

Posiadamy bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Jesteśmy na bieżąco z trendami marketingowymi oraz możliwościami technologicznymi. Kompleksowo zadbamy o aktywną obecność oraz pozytywny wizerunek marki miasta lub regionu w mediach społecznościowych.

Strategia_2

Doradztwo w aspekcie wdrażania systemu oraz wsparcie na etapie prezentacji projektu wśród decydentów i urzędników Miasta.