Marka Terytorialna
BLOG

Lubimy się dzielić.

Public_thumb_pexels-jeremy-levin-122383
Hover_image
5 zalet prowadzenia komunikacji miast na Instagramie
23.08.2021
Wiedza

O tym, że media społecznościowe są obecne w naszym życiu, nikogo nie trzeba przekonywać. W Polsce korzysta z nich 25.9 mln osób, co stanowi ponad 68% populacji kraju [źródło: https://hootsuite.com/], a z roku na rok liczba ta rośnie. Przeciętnie Polacy spędzają blisko 2 godziny dziennie na ich przeglądaniu. Konto na Facebooku czy Instagramie ma nie tylko przeciętny Kowalski, ale również firma stolarska, marka odzieżowa, lokal gastronomiczny, ośrodek kulturalny i oczywiście JST. Nie ma w tym nic dziwnego, każdy chce być z komunikacją jak najbliższej swoich obecnych i potencjalnych klientów. Media społecznościowe to także różnorodność komunikacji – jej ton, częstotliwość, a także możliwość bardziej bezpośredniego kontaktu.

Public_thumb_fotoportal_mt
Hover_image
Dlaczego dobre zdjęcia miasta to podstawa komunikacji?
11.08.2021
Wiedza

Żyjemy w epoce wizualnej, w której obrazy otaczają nas z każdej strony i towarzyszą nam w każdym aspekcie życia. Są one głównym nośnikiem informacji, wiedzy i emocji. Mówi się, że obraz wart jest tysiąca słów i faktycznie odgrywa on istotną rolę w komunikacji międzyludzkiej. Niemały wpływ na taki obrót spraw miała popularyzacja mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, YouTube czy TikTok. Co więcej, zostaliśmy przyzwyczajeni do obrazów wysokiej jakości. Są one nieodzowną częścią nie tylko komunikacji marketingowej, ale i codziennego życia.

Public_thumb_pexels-krivec-ales-554609
Hover_image
Promocja JST poprzez szlaki turystyczne.
16.06.2021
Wiedza

Kiedy planujemy podróż do nowego miejsca, zwłaszcza z nastawieniem na zwiedzanie, zwykle na początku nasuwa nam się fundamentalne pytanie – od czego zacząć? Najczęściej kierujemy się pojedynczymi atrakcjami, ale istnieje inny, równie ciekawy sposób na odkrywanie bogactwa kulturowego. Szlaki turystyczne są doskonałym przykładem tego, jak w przystępny sposób można zaprezentować konkretny region oraz ułatwić turystom poruszanie się po danym obszarze. Pozwalają łączyć wszystkie najważniejsze punkty orientacyjne w jedną sieć, opowiadającą historię wybranego miejsca.

Public_thumb_slider_silni
Hover_image
"Jesteśmy silni i skuteczni, gdy jesteśmy razem" – czyli o zmaganiach Dawida z Goliatem.
14.05.2021
Studium przypadku

Fundamentem funkcjonowania każdej jednostki samorządu terytorialnego są przede wszystkim inicjatywy własne i działania lokalne. Równie ważne jest wykazywanie aktywności na większą skalę, np. poprzez wyrażanie poparcia dla ogólnokrajowych czy międzynarodowych przedsięwzięć. To szansa zarówno na uzyskanie rozgłosu wśród szerszej grupy odbiorców, jak i na skuteczne promowanie regionu.

Public_thumb_screenshot_2021-01-26_at_16.50.22
Hover_image
5 przykładów budowania marki regionalnej w czasie pandemii (cz.1)
15.02.2021
Studium przypadku

Ostatni rok dobitnie pokazał, jak bardzo elastycznym trzeba być, prowadząc działania marketingowe. Nadejście pandemii wywróciło plany promocyjne do góry nogami, a specjaliści odpowiedzialni za budowanie marek miast i regionów stanęli przed nie lada wyzwaniem – dalszym prowadzeniem działań w warunkach dotąd niespotykanych.

Public_thumb_projekt__zbierz_litwe__
Hover_image
“Zbierz Litwę” - czyli o projekcie, który stał się prawdziwym magnesem dla turystów.
06.08.2020
Studium przypadku

Projekt “Zbierz Litwę”, zainicjowany przez Centrum Informacji Turystyki i Biznesu Wiłkomierza, to świetny przykład innowacyjnego podejścia do marketingu terytorialnego. Jego idea, zachęcająca ludzi do podróżowania po Litwie i odkrywania jej atrakcji, połączyła wszystkie 60 litewskich regionów. Pomysł polega na tym, że każdy z regionów ma swój magnes w kształcie własnych granic. Po zebraniu wszystkich 60 części, tworzą one całość – mapę Litwy.

Public_thumb_lublin_ramka_3
Hover_image
Miasta chronią lokalny biznes przed wirusem kryzysu.
25.03.2020
Trendy

Samorządy nie czekają na działania rządu i przejmują inicjatywę na rzecz ochrony biznesu oraz instytucji działających na ich terenie. Podczas gdy rzesze pracowników służby zdrowia toczą codzienną, heroiczną walkę z niewidzialnym wrogiem – koronawirusem, w tle toczy się również walka o to, jak będzie wyglądała nasza codzienność, gdy epidemia się skończy.

Public_thumb_g_owne_5
Hover_image
“Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego” – czyli o sile polskich miast.
28.02.2020
Studium przypadku

Budowanie marki terytorialnej to nie tylko własne inicjatywy i działania lokalne, ale również angażowanie się w większe przedsięwzięcia. Jednym z przykładów takiego działania jest trwająca właśnie kampania Związku Miast Polskich.

Public_thumb_zakupy_2
Hover_image
Wałbrzych mówi stanowcze NIE plastikowym jednorazówkom – czyli o odwadze i rozwadze w budowaniu marki terytorialnej.
05.02.2020
Wiedza

Czy tego typu zakazy powinny stać się priorytetem w planach strategicznych innych polskich miast? Na pewno warto je rozważyć...

Public_thumb_pexels-jeremy-levin-122383
Hover_image
5 zalet prowadzenia komunikacji miast na Instagramie
23.08.2021
Wiedza

O tym, że media społecznościowe są obecne w naszym życiu, nikogo nie trzeba przekonywać. W Polsce korzysta z nich 25.9 mln osób, co stanowi ponad 68% populacji kraju [źródło: https://hootsuite.com/], a z roku na rok liczba ta rośnie. Przeciętnie Polacy spędzają blisko 2 godziny dziennie na ich przeglądaniu. Konto na Facebooku czy Instagramie ma nie tylko przeciętny Kowalski, ale również firma stolarska, marka odzieżowa, lokal gastronomiczny, ośrodek kulturalny i oczywiście JST. Nie ma w tym nic dziwnego, każdy chce być z komunikacją jak najbliższej swoich obecnych i potencjalnych klientów. Media społecznościowe to także różnorodność komunikacji – jej ton, częstotliwość, a także możliwość bardziej bezpośredniego kontaktu.

Public_thumb_fotoportal_mt
Hover_image
Dlaczego dobre zdjęcia miasta to podstawa komunikacji?
11.08.2021
Wiedza

Żyjemy w epoce wizualnej, w której obrazy otaczają nas z każdej strony i towarzyszą nam w każdym aspekcie życia. Są one głównym nośnikiem informacji, wiedzy i emocji. Mówi się, że obraz wart jest tysiąca słów i faktycznie odgrywa on istotną rolę w komunikacji międzyludzkiej. Niemały wpływ na taki obrót spraw miała popularyzacja mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, YouTube czy TikTok. Co więcej, zostaliśmy przyzwyczajeni do obrazów wysokiej jakości. Są one nieodzowną częścią nie tylko komunikacji marketingowej, ale i codziennego życia.

Public_thumb_pexels-krivec-ales-554609
Hover_image
Promocja JST poprzez szlaki turystyczne.
16.06.2021
Wiedza

Kiedy planujemy podróż do nowego miejsca, zwłaszcza z nastawieniem na zwiedzanie, zwykle na początku nasuwa nam się fundamentalne pytanie – od czego zacząć? Najczęściej kierujemy się pojedynczymi atrakcjami, ale istnieje inny, równie ciekawy sposób na odkrywanie bogactwa kulturowego. Szlaki turystyczne są doskonałym przykładem tego, jak w przystępny sposób można zaprezentować konkretny region oraz ułatwić turystom poruszanie się po danym obszarze. Pozwalają łączyć wszystkie najważniejsze punkty orientacyjne w jedną sieć, opowiadającą historię wybranego miejsca.

Public_thumb_slider_silni
Hover_image
"Jesteśmy silni i skuteczni, gdy jesteśmy razem" – czyli o zmaganiach Dawida z Goliatem.
14.05.2021
Studium przypadku

Fundamentem funkcjonowania każdej jednostki samorządu terytorialnego są przede wszystkim inicjatywy własne i działania lokalne. Równie ważne jest wykazywanie aktywności na większą skalę, np. poprzez wyrażanie poparcia dla ogólnokrajowych czy międzynarodowych przedsięwzięć. To szansa zarówno na uzyskanie rozgłosu wśród szerszej grupy odbiorców, jak i na skuteczne promowanie regionu.

Public_thumb_screenshot_2021-01-26_at_16.50.22
Hover_image
5 przykładów budowania marki regionalnej w czasie pandemii (cz.1)
15.02.2021
Studium przypadku

Ostatni rok dobitnie pokazał, jak bardzo elastycznym trzeba być, prowadząc działania marketingowe. Nadejście pandemii wywróciło plany promocyjne do góry nogami, a specjaliści odpowiedzialni za budowanie marek miast i regionów stanęli przed nie lada wyzwaniem – dalszym prowadzeniem działań w warunkach dotąd niespotykanych.

Public_thumb_projekt__zbierz_litwe__
Hover_image
“Zbierz Litwę” - czyli o projekcie, który stał się prawdziwym magnesem dla turystów.
06.08.2020
Studium przypadku

Projekt “Zbierz Litwę”, zainicjowany przez Centrum Informacji Turystyki i Biznesu Wiłkomierza, to świetny przykład innowacyjnego podejścia do marketingu terytorialnego. Jego idea, zachęcająca ludzi do podróżowania po Litwie i odkrywania jej atrakcji, połączyła wszystkie 60 litewskich regionów. Pomysł polega na tym, że każdy z regionów ma swój magnes w kształcie własnych granic. Po zebraniu wszystkich 60 części, tworzą one całość – mapę Litwy.

Public_thumb_lublin_ramka_3
Hover_image
Miasta chronią lokalny biznes przed wirusem kryzysu.
25.03.2020
Trendy

Samorządy nie czekają na działania rządu i przejmują inicjatywę na rzecz ochrony biznesu oraz instytucji działających na ich terenie. Podczas gdy rzesze pracowników służby zdrowia toczą codzienną, heroiczną walkę z niewidzialnym wrogiem – koronawirusem, w tle toczy się również walka o to, jak będzie wyglądała nasza codzienność, gdy epidemia się skończy.

Public_thumb_g_owne_5
Hover_image
“Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego” – czyli o sile polskich miast.
28.02.2020
Studium przypadku

Budowanie marki terytorialnej to nie tylko własne inicjatywy i działania lokalne, ale również angażowanie się w większe przedsięwzięcia. Jednym z przykładów takiego działania jest trwająca właśnie kampania Związku Miast Polskich.

Public_thumb_zakupy_2
Hover_image
Wałbrzych mówi stanowcze NIE plastikowym jednorazówkom – czyli o odwadze i rozwadze w budowaniu marki terytorialnej.
05.02.2020
Wiedza

Czy tego typu zakazy powinny stać się priorytetem w planach strategicznych innych polskich miast? Na pewno warto je rozważyć...