Projekt “Zbierz Litwę”, zainicjowany przez Centrum Informacji Turystyki i Biznesu Wiłkomierza, to świetny przykład innowacyjnego podejścia do marketingu terytorialnego. Jego idea, zachęcająca ludzi do podróżowania po Litwie i odkrywania jej atrakcji, połączyła wszystkie 60 litewskich regionów. Pomysł polega na tym, że każdy z regionów ma swój magnes w kształcie własnych granic. Po zebraniu wszystkich 60 części, tworzą one całość – mapę Litwy.
Samorządy nie czekają na działania rządu i przejmują inicjatywę na rzecz ochrony biznesu oraz instytucji działających na ich terenie. Podczas gdy rzesze pracowników służby zdrowia toczą codzienną, heroiczną walkę z niewidzialnym wrogiem – koronawirusem, w tle toczy się również walka o to, jak będzie wyglądała nasza codzienność, gdy epidemia się skończy.
Budowanie marki terytorialnej to nie tylko własne inicjatywy i działania lokalne, ale również angażowanie się w większe przedsięwzięcia. Jednym z przykładów takiego działania jest trwająca właśnie kampania Związku Miast Polskich.
Czy tego typu zakazy powinny stać się priorytetem w planach strategicznych innych polskich miast? Na pewno warto je rozważyć...
Coraz więcej samorządów decyduje się na przyjęcie tzw. uchwał krajobrazowych. Mają one określać nie tylko dokładne zasady zamieszczania szyldów i reklam, ale też pozwalać na egzekwowanie zasad estetycznego porządku. Dziś przyglądamy się trzem miastom, w których zmiany zaczynają być widoczne gołym okiem. Mamy w ten sposób nadzieję zainspirować innych do działania, a także zwrócić uwagę na narzędzia, które warto w tym celu wykorzystać.
Blask świątecznych dekoracji, klimatyczne kiermasze i jarmarki, rodzinne spacery czy wspólne zdjęcia przy miejskiej choince... Boże Narodzenie i Nowy Rok to szczególny czas dla każdej społeczności.
Zaangażowaną i przywiązaną do marki społeczność buduje się długo, a najskuteczniejszym narzędziem jest regularna, przemyślana i dostosowana do naszych odbiorców komunikacja.
Świętowanie Narodowego Dnia Niepodległości w Polsce nie zawsze jest proste i każdy, kto interesuje się życiem publicznym, doskonale wie dlaczego. My jednak nie o tym. Celem tego krótkiego podsumowania jest pokazanie, w jaki sposób polskie miasta z sukcesem wykorzystują potencjał naszej wspólnej marki, jaką jest Polska. Udowadniając, że 11 listopada może być dla mieszkańców dniem radosnym i wyjątkowym, polskie miasta prezentują się od najlepszej strony.
Oslo Brand Toolbox to bardzo ciekawy przykład innowacyjnego i nieszablonowego podejścia do marketingu terytorialnego.
Projekt “Zbierz Litwę”, zainicjowany przez Centrum Informacji Turystyki i Biznesu Wiłkomierza, to świetny przykład innowacyjnego podejścia do marketingu terytorialnego. Jego idea, zachęcająca ludzi do podróżowania po Litwie i odkrywania jej atrakcji, połączyła wszystkie 60 litewskich regionów. Pomysł polega na tym, że każdy z regionów ma swój magnes w kształcie własnych granic. Po zebraniu wszystkich 60 części, tworzą one całość – mapę Litwy.
Samorządy nie czekają na działania rządu i przejmują inicjatywę na rzecz ochrony biznesu oraz instytucji działających na ich terenie. Podczas gdy rzesze pracowników służby zdrowia toczą codzienną, heroiczną walkę z niewidzialnym wrogiem – koronawirusem, w tle toczy się również walka o to, jak będzie wyglądała nasza codzienność, gdy epidemia się skończy.
Budowanie marki terytorialnej to nie tylko własne inicjatywy i działania lokalne, ale również angażowanie się w większe przedsięwzięcia. Jednym z przykładów takiego działania jest trwająca właśnie kampania Związku Miast Polskich.
Czy tego typu zakazy powinny stać się priorytetem w planach strategicznych innych polskich miast? Na pewno warto je rozważyć...
Coraz więcej samorządów decyduje się na przyjęcie tzw. uchwał krajobrazowych. Mają one określać nie tylko dokładne zasady zamieszczania szyldów i reklam, ale też pozwalać na egzekwowanie zasad estetycznego porządku. Dziś przyglądamy się trzem miastom, w których zmiany zaczynają być widoczne gołym okiem. Mamy w ten sposób nadzieję zainspirować innych do działania, a także zwrócić uwagę na narzędzia, które warto w tym celu wykorzystać.
Blask świątecznych dekoracji, klimatyczne kiermasze i jarmarki, rodzinne spacery czy wspólne zdjęcia przy miejskiej choince... Boże Narodzenie i Nowy Rok to szczególny czas dla każdej społeczności.
Zaangażowaną i przywiązaną do marki społeczność buduje się długo, a najskuteczniejszym narzędziem jest regularna, przemyślana i dostosowana do naszych odbiorców komunikacja.
Świętowanie Narodowego Dnia Niepodległości w Polsce nie zawsze jest proste i każdy, kto interesuje się życiem publicznym, doskonale wie dlaczego. My jednak nie o tym. Celem tego krótkiego podsumowania jest pokazanie, w jaki sposób polskie miasta z sukcesem wykorzystują potencjał naszej wspólnej marki, jaką jest Polska. Udowadniając, że 11 listopada może być dla mieszkańców dniem radosnym i wyjątkowym, polskie miasta prezentują się od najlepszej strony.
Oslo Brand Toolbox to bardzo ciekawy przykład innowacyjnego i nieszablonowego podejścia do marketingu terytorialnego.