Marka Terytorialna
BLOG

Lubimy się dzielić.

Public_thumb_minblog
Hover_image
O czym pamiętać, budując markę terytorialną?
08.12.2022
Wiedza

Samorządy terytorialne coraz częściej wykorzystują narzędzia marketingowe do osiągnięcia swoich celów strategicznych związanych z rozwojem. Nadrzędnym działaniem, służącym promocji danego miejsca, jest zbudowanie silnej marki, opartej na cechach wyróżniających, łatwo zapadających w pamięć.

Public_thumb_fot_siw_blog
Hover_image
Identyfikacja wizualna jako klucz do budowania spójnego wizerunku JST.
18.11.2022
Wiedza

Bardzo istotnym elementem budowania każdej marki jest jej identyfikacja wizualna. W przypadku miast czy regionów, stanowi ona część mechanizmu promocji oraz może być pomocnym narzędziem w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej. Komunikowanie Jednostek Samorządu Terytorialnego, oprócz klasycznej roli, obejmującej przekazywanie informacji publicznych, obecnie wiąże się również z kreowaniem pożądanego wizerunku w świadomości odbiorców. Odpowiednio zaprojektowane, ujednolicone oraz konsekwentnie stosowane elementy graficzne tworzą profesjonalny obraz danego miejsca, co pozytywnie wpływa na postrzeganie przez podmioty zewnętrzne.

Public_thumb_li-tekst-page
Hover_image
Jak wykorzystać potencjał LinkedIna w komunikacji miasta lub regionu?
03.11.2022
Wiedza

Obecnie większość miast czy regionów, niezależnie od wielkości, prowadzi działania promocyjne online. Próbują wyróżnić się na tle innych i przekuć swoje zalety na realne korzyści, szczególnie przy pomocy mediów społecznościowych. Nic dziwnego, ponieważ aktywność w Internecie może być pomyślnie stosowana do realizacji celów strategicznych Jednostek Samorządu Terytorialnego. LinkedIn jest coraz popularniejszym środkiem dotarcia do odbiorców. Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że to po prostu kolejny portal, umożliwiający publikowanie postów oraz nawiązywanie interakcji. Jednak w rzeczywistości znacząco różni się od pozostałych kanałów komunikacji.

Public_thumb_pexels-yan-krukov-7793697
Hover_image
5 powodów, dlaczego warto informować o swoich działaniach w sposób spójny i przemyślany.
11.10.2022
Wiedza

Skuteczna komunikacja i zrozumienie potrzeb społeczności mogą z powodzeniem napędzać rozwój samorządów. W ramach usprawnienia swojej działalności, JST coraz częściej wykorzystują różnorodne narzędzia przekazu informacji. Dywersyfikacja kanałów jest oczywiście bardzo pożądana, niemniej jednak należy dbać o spójność i wysoką jakość takiej wielotorowej komunikacji.

Public_thumb_smartphone-5064085
Hover_image
Jak polskie miasta budują swój wizerunek na TikToku?
30.09.2022
Trendy

Samorządy, które już od dłuższego czasu aktywnie korzystają z mediów społecznościowych, stopniowo otwierają się na nowe formy promocji. Jedną z nich jest TikTok, który umożliwia dotarcie w głównej mierze do młodszych odbiorców. Profile w tej aplikacji prowadzą już niektóre miasta, choć każde z nich ma nieco inny pomysł na przekaz. Łatwość publikacji oraz spore szanse na szybkie zdobycie popularności sprawiają, że ta forma komunikacji zyskuje na znaczeniu również w kontekście wizerunkowym czy reklamowym.

Public_thumb_mockup_rollup
Hover_image
Elektroniczne zarządzanie inwentarzem jako sposób na uporządkowanie procesu wypożyczania elementów wystawienniczych.
16.09.2022
Studium przypadku

Inwentaryzacja stanowi nieodłączny element funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Jest procesem trudnym organizacyjnie, między innymi ze względu na konieczność ciągłej aktualizacji. Mnóstwo firm boryka się ze sporymi problemami związanymi z ewidencją, przede wszystkim za sprawą nieodpowiedniego podejścia, braku planu oraz narzędzi ułatwiających regularną aktualizację stanów magazynowych.

Public_thumb_kevin-schmid-xjafdaq8omo-unsplash
Hover_image
Kamera, akcja! – czyli jak miasta promują się poprzez City Placement?
30.08.2022
Wiedza

Zarówno miasta, jak i regiony, chcąc przyciągnąć odwiedzających, muszą w atrakcyjny sposób prezentować swoje atuty. Obecnie rywalizacja między JST odbywa się na dwóch płaszczyznach: produktu lokalnego oraz działań promocyjnych. Kluczowe znaczenie ma w tym przypadku zastosowanie różnych narzędzi marketingu terytorialnego. Warunkiem rozwoju jest nie tylko koncentracja na realizacji własnych celów, ale także na oczekiwaniach odbiorców oferty – turystów czy inwestorów.

Public_thumb_sebastian-huber-ourm2woymbq-unsplash
Hover_image
10 przykazań marketingu terytorialnego.
17.08.2022
Wiedza

Wraz z dynamiczną ewolucją marketingu, na przestrzeni lat pojawiło się wiele jego odmian, odnoszących się zarówno do kolejnych technologii (internetowy, mobilny), jak i obszarów tematycznych (społeczny, polityczny). Jedną z nich jest także marketing terytorialny, który w ogólnym ujęciu definiuje się jako zestaw działań, zmierzający do realizacji określonych celów i zaspokajania potrzeb danej JST. Dotyczy każdego obszaru, niezależnie od wielkości czy przynależności administracyjnej. Główne kryterium wyodrębniające stanowi w tym przypadku oferowany produkt. Źródłem korzyści jest natomiast miejsce, a konkretnie jego cechy – charakterystyczne, potencjalnie atrakcyjne dla podmiotów zewnętrznych.

Public_thumb_jennieramida-dp74vn_1s0a-unsplash
Hover_image
Dlaczego miasto powinno mieć swoją markę?
29.07.2022
Wiedza

Miasta i regiony nieustannie konkurują ze sobą na różnych poziomach. Walczą przede wszystkim o turystów, inwestorów, mieszkańców, studentów, ale także o zasoby finansowe, zainteresowanie mediów czy ogólnie opinii publicznej. Bogata oferta atrakcji albo ułatwienia gospodarcze dla podmiotów biznesowych są już niewystarczające. Aby miejsce było rozpoznawalne na mapie kraju, musi posiadać własną markę. Samorządy coraz częściej stają zatem przed odpowiedzialnym zadaniem budowania jej zupełnie od podstaw.

Public_thumb_minblog
Hover_image
O czym pamiętać, budując markę terytorialną?
08.12.2022
Wiedza

Samorządy terytorialne coraz częściej wykorzystują narzędzia marketingowe do osiągnięcia swoich celów strategicznych związanych z rozwojem. Nadrzędnym działaniem, służącym promocji danego miejsca, jest zbudowanie silnej marki, opartej na cechach wyróżniających, łatwo zapadających w pamięć.

Public_thumb_fot_siw_blog
Hover_image
Identyfikacja wizualna jako klucz do budowania spójnego wizerunku JST.
18.11.2022
Wiedza

Bardzo istotnym elementem budowania każdej marki jest jej identyfikacja wizualna. W przypadku miast czy regionów, stanowi ona część mechanizmu promocji oraz może być pomocnym narzędziem w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej. Komunikowanie Jednostek Samorządu Terytorialnego, oprócz klasycznej roli, obejmującej przekazywanie informacji publicznych, obecnie wiąże się również z kreowaniem pożądanego wizerunku w świadomości odbiorców. Odpowiednio zaprojektowane, ujednolicone oraz konsekwentnie stosowane elementy graficzne tworzą profesjonalny obraz danego miejsca, co pozytywnie wpływa na postrzeganie przez podmioty zewnętrzne.

Public_thumb_li-tekst-page
Hover_image
Jak wykorzystać potencjał LinkedIna w komunikacji miasta lub regionu?
03.11.2022
Wiedza

Obecnie większość miast czy regionów, niezależnie od wielkości, prowadzi działania promocyjne online. Próbują wyróżnić się na tle innych i przekuć swoje zalety na realne korzyści, szczególnie przy pomocy mediów społecznościowych. Nic dziwnego, ponieważ aktywność w Internecie może być pomyślnie stosowana do realizacji celów strategicznych Jednostek Samorządu Terytorialnego. LinkedIn jest coraz popularniejszym środkiem dotarcia do odbiorców. Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że to po prostu kolejny portal, umożliwiający publikowanie postów oraz nawiązywanie interakcji. Jednak w rzeczywistości znacząco różni się od pozostałych kanałów komunikacji.

Public_thumb_pexels-yan-krukov-7793697
Hover_image
5 powodów, dlaczego warto informować o swoich działaniach w sposób spójny i przemyślany.
11.10.2022
Wiedza

Skuteczna komunikacja i zrozumienie potrzeb społeczności mogą z powodzeniem napędzać rozwój samorządów. W ramach usprawnienia swojej działalności, JST coraz częściej wykorzystują różnorodne narzędzia przekazu informacji. Dywersyfikacja kanałów jest oczywiście bardzo pożądana, niemniej jednak należy dbać o spójność i wysoką jakość takiej wielotorowej komunikacji.

Public_thumb_smartphone-5064085
Hover_image
Jak polskie miasta budują swój wizerunek na TikToku?
30.09.2022
Trendy

Samorządy, które już od dłuższego czasu aktywnie korzystają z mediów społecznościowych, stopniowo otwierają się na nowe formy promocji. Jedną z nich jest TikTok, który umożliwia dotarcie w głównej mierze do młodszych odbiorców. Profile w tej aplikacji prowadzą już niektóre miasta, choć każde z nich ma nieco inny pomysł na przekaz. Łatwość publikacji oraz spore szanse na szybkie zdobycie popularności sprawiają, że ta forma komunikacji zyskuje na znaczeniu również w kontekście wizerunkowym czy reklamowym.

Public_thumb_mockup_rollup
Hover_image
Elektroniczne zarządzanie inwentarzem jako sposób na uporządkowanie procesu wypożyczania elementów wystawienniczych.
16.09.2022
Studium przypadku

Inwentaryzacja stanowi nieodłączny element funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Jest procesem trudnym organizacyjnie, między innymi ze względu na konieczność ciągłej aktualizacji. Mnóstwo firm boryka się ze sporymi problemami związanymi z ewidencją, przede wszystkim za sprawą nieodpowiedniego podejścia, braku planu oraz narzędzi ułatwiających regularną aktualizację stanów magazynowych.

Public_thumb_kevin-schmid-xjafdaq8omo-unsplash
Hover_image
Kamera, akcja! – czyli jak miasta promują się poprzez City Placement?
30.08.2022
Wiedza

Zarówno miasta, jak i regiony, chcąc przyciągnąć odwiedzających, muszą w atrakcyjny sposób prezentować swoje atuty. Obecnie rywalizacja między JST odbywa się na dwóch płaszczyznach: produktu lokalnego oraz działań promocyjnych. Kluczowe znaczenie ma w tym przypadku zastosowanie różnych narzędzi marketingu terytorialnego. Warunkiem rozwoju jest nie tylko koncentracja na realizacji własnych celów, ale także na oczekiwaniach odbiorców oferty – turystów czy inwestorów.

Public_thumb_sebastian-huber-ourm2woymbq-unsplash
Hover_image
10 przykazań marketingu terytorialnego.
17.08.2022
Wiedza

Wraz z dynamiczną ewolucją marketingu, na przestrzeni lat pojawiło się wiele jego odmian, odnoszących się zarówno do kolejnych technologii (internetowy, mobilny), jak i obszarów tematycznych (społeczny, polityczny). Jedną z nich jest także marketing terytorialny, który w ogólnym ujęciu definiuje się jako zestaw działań, zmierzający do realizacji określonych celów i zaspokajania potrzeb danej JST. Dotyczy każdego obszaru, niezależnie od wielkości czy przynależności administracyjnej. Główne kryterium wyodrębniające stanowi w tym przypadku oferowany produkt. Źródłem korzyści jest natomiast miejsce, a konkretnie jego cechy – charakterystyczne, potencjalnie atrakcyjne dla podmiotów zewnętrznych.

Public_thumb_jennieramida-dp74vn_1s0a-unsplash
Hover_image
Dlaczego miasto powinno mieć swoją markę?
29.07.2022
Wiedza

Miasta i regiony nieustannie konkurują ze sobą na różnych poziomach. Walczą przede wszystkim o turystów, inwestorów, mieszkańców, studentów, ale także o zasoby finansowe, zainteresowanie mediów czy ogólnie opinii publicznej. Bogata oferta atrakcji albo ułatwienia gospodarcze dla podmiotów biznesowych są już niewystarczające. Aby miejsce było rozpoznawalne na mapie kraju, musi posiadać własną markę. Samorządy coraz częściej stają zatem przed odpowiedzialnym zadaniem budowania jej zupełnie od podstaw.