Marka Terytorialna | 4 kroki do celu – wydarzenia biznesowe w służbie brandingu miejsca.
BLOG
08.10.2024
Wiedza
4 kroki do celu – wydarzenia biznesowe w służbie brandingu miejsca.
Thumb_wide_speaker-business-conference-presentation

Pod wieloma względami wydarzenia biznesowe są świetną okazją do szeroko pojętej promocji dla marki terytorialnej. Umożliwiają zaprezentowanie mocnych stron danej lokalizacji, a także nawiązanie bezpośrednich relacji – zarówno z turystami, jak i inwestorami czy też mieszkańcami. Ponadto powodują zwiększenie ruchu przyjezdnych w regionie, co pozytywnie wpływa na inne branże, w tym np. gastronomiczną oraz hotelarską.

Jak sprawić, żeby event stał się wizytówką JST, a korzyści płynące z jego organizacji lub udziału w nim były długofalowe, a nie tylko jednorazowe? Poznajcie cztery wskazówki, przygotowane na bazie porad ekspertów z organizacji City Nation Place.

1. Określ, jakiego typu wydarzenia pomogą w rozwoju marki miejsca

Przejrzyj ofertę aktualnie odbywających się eventów. Zastanów się, czy któryś z nich jest zbieżny z przyjętą strategią i celami brandingowymi. Być może zauważysz niszę, możliwą do wypełnienia poprzez własne wydarzenie (np. targi turystyczne). Zdefiniuj motyw przewodni, który byłby najbardziej odpowiedni, jeśli chodzi o pozycjonowanie marki.

2. Nawiąż kontakty z potencjalnymi organizatorami

Użyj stosownych narzędzi, takich jak media społecznościowe (szczególnie LinkedIn) lub bardziej oficjalne kanały, by dotrzeć do odpowiednich osób zajmujących się eventami. Przygotuj dla nich ofertę, zawierającą informacje o potencjalnych lokalizacjach, gdzie mogłoby się odbyć spotkanie czy konferencja. Wychodząc im naprzeciw, zwiększysz swoją szansę na powodzenie. Zastanów się, z czego słynie Twój region pod kątem gospodarczym. Spróbuj zaangażować podmioty komercyjne do współpracy, np. lokalnych liderów wybranych sektorów (tj. wpływowe firmy czy przedsiębiorstwa), aby wzmocnić prestiż i zwiększyć zasięg.

3. Odśwież markę na czas wydarzenia

Wejdź w kooperację z lokalnymi stowarzyszeniami i organizacjami z różnych branż, aby zidentyfikować zapotrzebowanie, np. na konwenty biznesowe. Stwórz spersonalizowane doświadczenia, które wzmocnią wizerunek marki, jednocześnie wzbudzając ciekawość uczestników. Spróbuj połączyć tematykę eventu z atutami, jakie oferuje JST. Wykorzystaj przestrzenie publiczne do tego, by zaciekawić miejscowych poprzez instalacje, miasteczka czy interaktywne stoiska, dostępne dla wszystkich.

4. Opracuj długoterminowy plan

Pamiętaj, by na każdym etapie to lokalna społeczność stanowiła główny wyznacznik. Dostosowuj wszelkie aktywności tak, aby jakość życia mieszkańców nie ucierpiała w związku z organizowanym wydarzeniem. Sporządź dokładny harmonogram działań, obejmujący nie tylko główną fazę, ale także etap przygotowań, jak i czas podsumowań. Ułatwi on późniejsze wyciągnięcie wniosków dotyczących tego, w jaki sposób całe przedsięwzięcie wpłynęło na markę terytorialną i czy udało się osiągnąć założone efekty.

Włączenie eventów biznesowych w strategię place brandingu jest bardzo korzystne – zarówno w kontekście wizerunkowym, jak i ekonomicznym. Dzięki temu możliwe jest nie tylko propagowanie lokalnych atutów, ale również budowanie sieci kontaktów. Oprócz tego wydarzenia stanowią swego rodzaju platformę do wymiany doświadczeń, wiedzy i dobrych praktyk. Co więcej, korzystne z punktu widzenia promocji miejsca są też skojarzenia z konkretną lokalizacją, np. Poznań – Impact lub Warszawa – I Love Marketing and Technology, zakorzenione w świadomości odbiorców. Umiejętne przekucie wiążących się z tym szans w efekty z pewnością pozytywnie wpłynie na rangę miasta czy regionu.

PRODUKTY I USŁUGI

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Marki Terytorialnej.

Skp

Rdzeń wszelkich działań Jednostki Samorządu Terytorialnego w zakresie promocji. Wyposażony w kilkanaście niezależnych od siebie modułów.

Ekon

Narzędzie ułatwiające ewidencjonowanie obiektów noclegowych świadczących usługi turystycznego najmu krótkoterminowego oraz koordynację procesu obowiązkowego zgłaszania do rejestru.

Szee

Wymiana pieców na paliwo stałe, odnawialne źródła energii (np. panele fotowoltaiczne, pompy ciepła) oraz termomodernizacja budynków. Od przyjmowania wniosków po wypłatę dotacji.

Crm

Narzędzie wdrażające procedury utrzymania relacji i zarządzania kontaktami z Klientami.

Szd

Narzędzie ułatwiające zarządzanie procesami związanymi z przebudową infrastruktury drogowej.

Fotoportal

Repozytorium materiałów audiowizualnych: zdjęć, filmów, prezentacji i dokumentów. Umożliwia łatwe pozyskanie i dystrybucję tych materiałów.

Skjst

Wszechstronne narzędzie dostosowane do indywidualnych potrzeb powiatów i gmin. Skupia działalność promocyjną, pozyskanie inwestorów oraz wspomaga informatyzację.

Skpg

Narzędzie ułatwiające profesjonalną obsługę inwestorów. Tworzy oferty inwestycyjne, przechowuje dane ekonomiczne i ewidencjonuje tereny inwestycyjne.

Skdb

Prezentuje pełny i aktualny stan działalności badawczej w JST. Właściwa koordynacja i ujednolicenie działalności badawczej pozwalają na znaczne zwiększenie jej efektywności.

Skks

Umożliwia wygodny nadzór nad tworzonymi komunikatami, automatycznie przyjmuje zgłoszenia interwencyjne oraz monitoruje przebieg ich  realizacji.

Strategia_2

Oferujemy doradztwo w aspekcie wdrażania systemów oraz wsparcie na etapie prezentacji projektów wśród decydentów i urzędników Miasta. Organizujemy szkolenia dla kadry zarządzającej oraz pracowników Urzędu, dla których systemy staną się narzędziem pracy.

Komunikacja

Posiadamy bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Jesteśmy na bieżąco z trendami marketingowymi oraz możliwościami technologicznymi. Kompleksowo zadbamy o aktywną obecność oraz pozytywny wizerunek marki miasta lub regionu w mediach społecznościowych.

Strategia_2

Doradztwo w aspekcie wdrażania systemu oraz wsparcie na etapie prezentacji projektu wśród decydentów i urzędników Miasta.