Marka Terytorialna | Wałbrzych mówi stanowcze NIE plastikowym jednorazówkom – czyli o odwadze i rozwadze w budowaniu marki terytorialnej.
BLOG
05.02.2020
Wiedza
Wałbrzych mówi stanowcze NIE plastikowym jednorazówkom – czyli o odwadze i rozwadze w budowaniu marki terytorialnej.
Thumb_wide_zakupy_2

O walce miast z plastikowym zagrożeniem pisaliśmy tutaj: bit.ly/2vGdGK0, wymieniając Wałbrzych jako jednego z pionierów zmian. Jak się okazuje – to był dopiero początek. Kilka dni temu radni Wałbrzycha przegłosowali przepisy m.in. o zakazie sprzedaży i używania jednorazowych torebek foliowych na terenie całego miasta. Nowe prawo ma wejść w życie we wrześniu 2020 roku i jest to pierwsze tak daleko idące ograniczenie wprowadzone w polskich miastach.

Skąd taki krok? Roman Szełemej, prezydent miasta (z zawodu lekarz), porównuje plastik do palenia tytoniu: "Widzimy analogię z papierosami – 40 lat temu zaczęto mówić, że są szkodliwe, ale dalej wszyscy je palili i to w miejscach publicznych. Naszym zdaniem podobnie sytuacja ma się z plastikiem – spożywamy go, wdychamy, co jest dla nas zwyczajnie niebezpieczne".

Czy tego typu zakazy powinny stać się priorytetem w planach strategicznych innych polskich miast? Na pewno warto je rozważyć, jednak w kontekście całej polityki ekologicznej miasta, jako jedną z możliwości. Skąd taka ostrożność? Dziś pewne jest jedno – Wałbrzych zawsze będzie pierwszym samorządem, który wykazał się odwagą, podejmując taką decyzję. Jeśli pomysł się sprawdzi i w ślad za nim pójdą inne JST, zyska jeszcze więcej. Najważniejsze jest to, co wydarzy się pomiędzy – czyli rzeczywiste zadziałanie przepisu, a dokładniej: dołożenie wszelkich starań, aby tak się stało. Nic tak mocno nie szkodzi wizerunkowi jak niespełnienie danej obietnicy. Z punktu widzenia budowania marki, najważniejsze jest więc, aby być dobrze przygotowanym na każdy odważny krok. Nie warto podejmować działań tylko po to, aby zyskać rozgłos w mediach i miano pioniera w jakiejś dziedzinie. Koszty (wizerunkowe) takiej brawury mogą okazać się zbyt wysokie.

Stąd też nasza podwójna odpowiedź: nie – dla spontanicznego naśladowania innych i podejmowania działań bez wcześniejszego sprawdzenia realnych możliwości. Tak – dla wszelkich działań i obietnic, które jako marka mamy szansę spełnić. Wierząc, że tak właśnie jest w Wałbrzychu, trzymamy kciuki i mocno kibicujemy.

PRODUKTY I USŁUGI

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Marki Terytorialnej.

Skp

Rdzeń wszelkich działań Jednostki Samorządu Terytorialnego w zakresie promocji. Wyposażony w kilkanaście niezależnych od siebie modułów.

Ekon

Narzędzie ułatwiające ewidencjonowanie obiektów noclegowych świadczących usługi turystycznego najmu krótkoterminowego oraz koordynację procesu obowiązkowego zgłaszania do rejestru.

Szee

Wymiana pieców na paliwo stałe, odnawialne źródła energii (np. panele fotowoltaiczne, pompy ciepła) oraz termomodernizacja budynków. Od przyjmowania wniosków po wypłatę dotacji.

Crm

Narzędzie wdrażające procedury utrzymania relacji i zarządzania kontaktami z Klientami.

Szd

Narzędzie ułatwiające zarządzanie procesami związanymi z przebudową infrastruktury drogowej.

Fotoportal

Repozytorium materiałów audiowizualnych: zdjęć, filmów, prezentacji i dokumentów. Umożliwia łatwe pozyskanie i dystrybucję tych materiałów.

Skjst

Wszechstronne narzędzie dostosowane do indywidualnych potrzeb powiatów i gmin. Skupia działalność promocyjną, pozyskanie inwestorów oraz wspomaga informatyzację.

Skpg

Narzędzie ułatwiające profesjonalną obsługę inwestorów. Tworzy oferty inwestycyjne, przechowuje dane ekonomiczne i ewidencjonuje tereny inwestycyjne.

Skdb

Prezentuje pełny i aktualny stan działalności badawczej w JST. Właściwa koordynacja i ujednolicenie działalności badawczej pozwalają na znaczne zwiększenie jej efektywności.

Skks

Umożliwia wygodny nadzór nad tworzonymi komunikatami, automatycznie przyjmuje zgłoszenia interwencyjne oraz monitoruje przebieg ich  realizacji.

Strategia_2

Oferujemy doradztwo w aspekcie wdrażania systemów oraz wsparcie na etapie prezentacji projektów wśród decydentów i urzędników Miasta. Organizujemy szkolenia dla kadry zarządzającej oraz pracowników Urzędu, dla których systemy staną się narzędziem pracy.

Komunikacja

Posiadamy bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Jesteśmy na bieżąco z trendami marketingowymi oraz możliwościami technologicznymi. Kompleksowo zadbamy o aktywną obecność oraz pozytywny wizerunek marki miasta lub regionu w mediach społecznościowych.

Strategia_2

Doradztwo w aspekcie wdrażania systemu oraz wsparcie na etapie prezentacji projektu wśród decydentów i urzędników Miasta.