Marka Terytorialna | Wałbrzych mówi stanowcze NIE plastikowym jednorazówkom – czyli o odwadze i rozwadze w budowaniu marki terytorialnej.
BLOG
05.02.2020
Wiedza
Wałbrzych mówi stanowcze NIE plastikowym jednorazówkom – czyli o odwadze i rozwadze w budowaniu marki terytorialnej.
Thumb_wide_zakupy_2


O walce miast z plastikowym zagrożeniem pisaliśmy tutaj ➡️ bit.ly/2vGdGK0, wymieniając Wałbrzych jako jednego z pionierów zmian. Jak się okazuje – to był dopiero początek. Kilka dni temu radni Wałbrzycha przegłosowali przepisy m.in. o ZAKAZIE sprzedaży i używania jednorazowych torebek foliowych na terenie całego miasta. Nowe prawo ma wejść w życie we wrześniu 2020 roku i jest to pierwsze tak daleko idące ograniczenie wprowadzone w polskich miastach.

Skąd taki krok? Roman Szełemej, prezydent miasta (z zawodu lekarz), porównuje plastik do palenia tytoniu: "Widzimy analogię z papierosami – 40 lat temu zaczęto mówić, że są szkodliwe, ale dalej wszyscy je palili i to w miejscach publicznych. Naszym zdaniem podobnie sytuacja ma się z plastikiem – spożywamy go, wdychamy, co jest dla nas zwyczajnie niebezpieczne."

Czy tego typu zakazy powinny stać się priorytetem w planach strategicznych innych polskich miast? Na pewno warto je rozważyć, jednak w kontekście całej polityki ekologicznej miasta, jako jedną z możliwości. Skąd taka ostrożność? Dziś pewne jest jedno – Wałbrzych zawsze będzie pierwszym samorządem, który wykazał się odwagą, podejmując taką decyzję. Jeśli pomysł się sprawdzi i w ślad za nim pójdą inne JST, zyska jeszcze więcej. Najważniejsze jest to, co wydarzy się pomiędzy – czyli rzeczywiste zadziałanie przepisu, a dokładniej: dołożenie wszelkich starań, aby tak się stało. Nic tak mocno nie szkodzi wizerunkowi jak niespełnienie danej obietnicy. Z punktu widzenia budowania marki, najważniejsze jest więc, aby być dobrze przygotowanym na każdy odważny krok. Nie warto podejmować działań tylko po to, aby zyskać rozgłos w mediach i miano pioniera w jakiejś dziedzinie. Koszty (wizerunkowe) takiej brawury mogą okazać się zbyt wysokie. 

Stąd też nasza podwójna odpowiedź: nie – dla spontanicznego naśladowania innych i podejmowania działań bez wcześniejszego sprawdzenia realnych możliwości. Tak – dla wszelkich działań i obietnic, które jako marka mamy szansę spełnić. Wierząc, że tak właśnie jest w Wałbrzychu, trzymamy kciuki i mocno kibicujemy! :)

PRODUKTY I USŁUGI

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Marki Terytorialnej.

Szee

Wymiana pieców na paliwo stałe, odnawialne źródła energii oraz termomodernizacji budynków. Od przyjmowania wniosków po wypłatę dotacji.

Skp

Rdzeń wszelkich działań Jednostki Samorządu Terytorialnego w zakresie promocji. Wyposażony w kilkanaście niezależnych od siebie modułów.

Fotoportal

Repozytorium materiałów audiowizualnych: zdjęć, filmów, prezentacji i dokumentów. Umożliwia łatwe pozyskanie i dystrybucję tych materiałów.

Skjst

Wszechstronne narzędzie dostosowane do indywidualnych potrzeb powiatów i gmin. Skupia działalność promocyjną, pozyskanie inwestorów oraz wspomaga informatyzację.

Skpg

Narzędzie ułatwiające profesjonalną obsługę inwestorów. Tworzy oferty inwestycyjne, przechowuje dane ekonomiczne i ewidencjonuje tereny inwestycyjne.

Skdb

Prezentuje pełny i aktualny stan działalności badawczej w JST. Właściwa koordynacja i ujednolicenie działalności badawczej pozwalają na znaczne zwiększenie jej efektywności.

Skks

Umożliwia wygodny nadzór nad tworzonymi komunikatami, automatycznie przyjmuje zgłoszenia interwencyjne oraz monitoruje przebieg ich  realizacji.

Strategia_2

Oferujemy doradztwo w aspekcie wdrażania systemów oraz wsparcie na etapie prezentacji projektów wśród decydentów i urzędników Miasta. Organizujemy szkolenia dla kadry zarządzającej oraz pracowników Urzędu, dla których systemy staną się narzędziem pracy.

Komunikacja

Posiadamy bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Jesteśmy na bieżąco z trendami marketingowymi oraz możliwościami technologicznymi. Kompleksowo zadbamy o aktywną obecność oraz pozytywny wizerunek marki miasta lub regionu w mediach społecznościowych.

Strategia_2

Doradztwo w aspekcie wdrażania systemu oraz wsparcie na etapie prezentacji projektu wśród decydentów i urzędników Miasta.