Marka Terytorialna | Pomorze Zachodnie stawia na biznes w dobrym położeniu.
BLOG
25.06.2019
Studium przypadku
Pomorze Zachodnie stawia na biznes w dobrym położeniu.
Thumb_wide_zrzut_ekranu_2019-06-25_o_11.18.58

Promowanie atrakcyjności gospodarczej regionu jest skuteczne wtedy, gdy zaplanowane działania wynikają z rzeczywistych danych i odpowiadają na konkretne potrzeby otoczenia biznesowego.

Kampania „Pomorze Zachodnie. Biznes w dobrym położeniu” to bardzo dobry przykład właśnie takich działań – poprzedzonych merytoryczną analizą i wynikających z przemyślanej strategii przyciągania inwestorów.

Skąd takie wnioski? Po pierwsze – zaproponowane działania wynikają ze specyfiki regionu: atrakcyjne położenie geograficzne, czyste środowisko, dobra sieć komunikacyjna, potencjał gospodarki morskiej, prężnie rozwijająca się branża inwestycji w odnawialne źródła energii). Bazują one także na analizie kapitału ludzkiego oraz dostępnych zasobów w szkolnictwie wyższym.

Po drugie – przyjęto holistyczne podejście: od zaangażowania przedsiębiorców - zarówno tych początkujących (konkurs „Twój biznes pod banderą sukcesu”), jak i większych graczy, a także mieszkańców (możliwość nominowania firmy do udziału w konkursie)
po zagraniczne media (misje zagranicznych dziennikarzy do regionu). Zastosowany zestaw narzędzi promocji jest dobrze dobrana.

Po trzecie – dobrze zrealizowane działania promocyjne. Widać tutaj spójność, wyraźną myśl przewodnią oraz nastawienie na realizację konkretnych celów. Biorąc pod uwagę nadmorskie położenie i bliskość granicy, słowa „biznes w dobrym położeniu” nabierają szczególnego znaczenia.

Więcej o kampanii Pomorza Zachodniego przeczytacie na:

Pomorze Zachodnie. Biznes w dobrym położeniu

Znacie inne przykłady ciekawych kampanii? Zapraszamy do dyskusji na naszej grupie na Facebooku:

Marketing terytorialny - grupa dyskusyjna

PRODUKTY I USŁUGI

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Marki Terytorialnej.

Skp

Rdzeń wszelkich działań Jednostki Samorządu Terytorialnego w zakresie promocji. Wyposażony w kilkanaście niezależnych od siebie modułów.

Ekon

Narzędzie ułatwiające ewidencjonowanie obiektów noclegowych świadczących usługi turystycznego najmu krótkoterminowego oraz koordynację procesu obowiązkowego zgłaszania do rejestru.

Szee

Wymiana pieców na paliwo stałe, odnawialne źródła energii (np. panele fotowoltaiczne, pompy ciepła) oraz termomodernizacja budynków. Od przyjmowania wniosków po wypłatę dotacji.

Crm

Narzędzie wdrażające procedury utrzymania relacji i zarządzania kontaktami z Klientami.

Szd

Narzędzie ułatwiające zarządzanie procesami związanymi z przebudową infrastruktury drogowej.

Fotoportal

Repozytorium materiałów audiowizualnych: zdjęć, filmów, prezentacji i dokumentów. Umożliwia łatwe pozyskanie i dystrybucję tych materiałów.

Skjst

Wszechstronne narzędzie dostosowane do indywidualnych potrzeb powiatów i gmin. Skupia działalność promocyjną, pozyskanie inwestorów oraz wspomaga informatyzację.

Skpg

Narzędzie ułatwiające profesjonalną obsługę inwestorów. Tworzy oferty inwestycyjne, przechowuje dane ekonomiczne i ewidencjonuje tereny inwestycyjne.

Skdb

Prezentuje pełny i aktualny stan działalności badawczej w JST. Właściwa koordynacja i ujednolicenie działalności badawczej pozwalają na znaczne zwiększenie jej efektywności.

Skks

Umożliwia wygodny nadzór nad tworzonymi komunikatami, automatycznie przyjmuje zgłoszenia interwencyjne oraz monitoruje przebieg ich  realizacji.

Strategia_2

Oferujemy doradztwo w aspekcie wdrażania systemów oraz wsparcie na etapie prezentacji projektów wśród decydentów i urzędników Miasta. Organizujemy szkolenia dla kadry zarządzającej oraz pracowników Urzędu, dla których systemy staną się narzędziem pracy.

Komunikacja

Posiadamy bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Jesteśmy na bieżąco z trendami marketingowymi oraz możliwościami technologicznymi. Kompleksowo zadbamy o aktywną obecność oraz pozytywny wizerunek marki miasta lub regionu w mediach społecznościowych.

Strategia_2

Doradztwo w aspekcie wdrażania systemu oraz wsparcie na etapie prezentacji projektu wśród decydentów i urzędników Miasta.