Promowanie atrakcyjności gospodarczej regionu jest skuteczne wtedy, gdy zaplanowane działania wynikają z rzeczywistych danych i odpowiadają na konkretne potrzeby otoczenia biznesowego.
Kampania „Pomorze Zachodnie. Biznes w dobrym położeniu” to bardzo dobry przykład właśnie takich działań – poprzedzonych merytoryczną analizą i wynikających z przemyślanej strategii przyciągania inwestorów.
Skąd takie wnioski? Po pierwsze – zaproponowane działania wynikają ze specyfiki regionu: atrakcyjne położenie geograficzne, czyste środowisko, dobra sieć komunikacyjna, potencjał gospodarki morskiej, prężnie rozwijająca się branża inwestycji w odnawialne źródła energii). Bazują one także na analizie kapitału ludzkiego oraz dostępnych zasobów w szkolnictwie wyższym.
Po drugie – przyjęto holistyczne podejście: od zaangażowania przedsiębiorców - zarówno tych początkujących (konkurs „Twój biznes pod banderą sukcesu”), jak i większych graczy, a także mieszkańców (możliwość nominowania firmy do udziału w konkursie)
po zagraniczne media (misje zagranicznych dziennikarzy do regionu). Zastosowany zestaw narzędzi promocji jest dobrze dobrana.
Po trzecie – dobrze zrealizowane działania promocyjne. Widać tutaj spójność, wyraźną myśl przewodnią oraz nastawienie na realizację konkretnych celów. Biorąc pod uwagę nadmorskie położenie i bliskość granicy, słowa „biznes w dobrym położeniu” nabierają szczególnego znaczenia.
Więcej o kampanii Pomorza Zachodniego przeczytacie na:
Pomorze Zachodnie. Biznes w dobrym położeniu
Znacie inne przykłady ciekawych kampanii? Zapraszamy do dyskusji na naszej grupie na Facebooku: