BLOG
21.12.2022
Trendy
Jarmarki świąteczne jako forma promocji miasta.

Organizowanie lokalnych jarmarków świątecznych to praktyka, która pojawiła się w Polsce stosunkowo niedawno, jednak bardzo szybko zyskała ogromną popularność. Obecnie trudno wyobrazić sobie zimowe krajobrazy największych miast bez urokliwych straganów, stojących na placach czy rynkach. Chyba nie można się temu dziwić, ponieważ większość z nas bardzo lubi ten klimat, wypełniony smakiem pierników i grzanego wina.

Pierwszych zalążków jarmarkowej tradycji można doszukać się już w historii XIV-wiecznych Niemiec. Początkowo były to jednodniowe targi, podczas których mieszkańcy mogli zaopatrzyć się we wszystkie niezbędne produkty na Święta. Wraz z upływem czasu, stawały się coraz dłuższymi, większymi i atrakcyjniejszymi wydarzeniami.

Streizelmarkt, uważany za najstarszy jarmark świąteczny, odbywa się co roku w Dreźnie już od prawie 600 lat. Wraz z nim przetrwały także regionalne zwyczaje, np. sprzedawanie strucli w niezmienionej od wieków recepturze. Niemcy wciąż wiodą prym pod względem świątecznych kiermaszów, mimo iż zawitały one do wielu innych krajów, nie tylko sąsiednich.

Dresdner Streizelmarkt

Jarmarki stały się nieodłącznym elementem okresu przygotowań do Bożego Narodzenia, który rozpoczyna się na przełomie listopada i grudnia. Te najpopularniejsze odbywają się w dużych miastach: we Wrocławiu, w Warszawie, Krakowie, Gdańsku czy Poznaniu. Niemniej jednak najbardziej zbliżony do niemieckiej tradycji jest kiermasz wrocławski, wielokrotnie notowany na zagranicznych listach jako jeden z najpiękniejszych w całej Europie, podobnie jak krakowski.

Każda lokalizacja ma swój symbol: Poznań chwali się wielkim młyńskim kołem, Wrocław ma swoje niepowtarzalne kufle do grzańca w kształcie buta, a Gdańsk – bramę adwentową z kalendarzem i słodyczami.

Patrząc przez pryzmat promocji miasta, głównym celem organizacji tego typu wydarzeń jest:

  • rozpowszechnianie kultury regionu – jarmarki są świetną okazją do pochwalenia się lokalnymi przysmakami, rękodziełem czy innymi wyrobami, charakterystycznymi dla danego miejsca,
  • zwiększenie zainteresowania wśród turystów – kiermasze każdej zimy przyciągają rzesze osób z różnych krańców Polski, ale także świata, a biura podróży coraz częściej oferują krótkoterminowe wycieczki, dedykowane świątecznym atrakcjom,
  • stworzenie miejsca spotkań mieszkańców – warto zauważyć, że trend jarmarkowy dociera także do mniejszych miejscowości, które w celu aktywizacji społeczności organizują targi bożonarodzeniowe.

Piękne dekoracje, sznury kolorowych świateł, smakowite zapachy i jedyna swoim rodzaju atmosfera niezwykłej wspólnoty – oto tzw. Christmas Spirit w pigułce. Wygląda na to, że zwyczaj przedświątecznego biesiadowania na dobre zagościł w naszej kulturze, z czego my również się cieszymy. Życzymy Wam wszystkiego co najlepsze na ten nadchodzący czas.

PRODUKTY I USŁUGI

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Marki Terytorialnej.

Rdzeń wszelkich działań Jednostki Samorządu Terytorialnego w zakresie promocji. Wyposażony w kilkanaście niezależnych od siebie modułów.

Narzędzie ułatwiające ewidencjonowanie obiektów noclegowych świadczących usługi turystycznego najmu krótkoterminowego oraz koordynację procesu obowiązkowego zgłaszania do rejestru.

Wymiana pieców na paliwo stałe, odnawialne źródła energii (np. panele fotowoltaiczne, pompy ciepła) oraz termomodernizacja budynków. Od przyjmowania wniosków po wypłatę dotacji.

Narzędzie wdrażające procedury utrzymania relacji i zarządzania kontaktami z Klientami.

Narzędzie ułatwiające zarządzanie procesami związanymi z przebudową infrastruktury drogowej.

Repozytorium materiałów audiowizualnych: zdjęć, filmów, prezentacji i dokumentów. Umożliwia łatwe pozyskanie i dystrybucję tych materiałów.

Wszechstronne narzędzie dostosowane do indywidualnych potrzeb powiatów i gmin. Skupia działalność promocyjną, pozyskanie inwestorów oraz wspomaga informatyzację.

Narzędzie ułatwiające profesjonalną obsługę inwestorów. Tworzy oferty inwestycyjne, przechowuje dane ekonomiczne i ewidencjonuje tereny inwestycyjne.

Prezentuje pełny i aktualny stan działalności badawczej w JST. Właściwa koordynacja i ujednolicenie działalności badawczej pozwalają na znaczne zwiększenie jej efektywności.

Umożliwia wygodny nadzór nad tworzonymi komunikatami, automatycznie przyjmuje zgłoszenia interwencyjne oraz monitoruje przebieg ich  realizacji.

Oferujemy doradztwo w aspekcie wdrażania systemów oraz wsparcie na etapie prezentacji projektów wśród decydentów i urzędników Miasta. Organizujemy szkolenia dla kadry zarządzającej oraz pracowników Urzędu, dla których systemy staną się narzędziem pracy.

Posiadamy bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Jesteśmy na bieżąco z trendami marketingowymi oraz możliwościami technologicznymi. Kompleksowo zadbamy o aktywną obecność oraz pozytywny wizerunek marki miasta lub regionu w mediach społecznościowych.

Doradztwo w aspekcie wdrażania systemu oraz wsparcie na etapie prezentacji projektu wśród decydentów i urzędników Miasta.