Marka Terytorialna | “Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego” – czyli o sile polskich miast.
BLOG
28.02.2020
Studium przypadku
“Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego” – czyli o sile polskich miast.
Thumb_wide_g_owne_5

Budowanie marki terytorialnej to nie tylko własne inicjatywy i działania lokalne, ale również angażowanie się w większe przedsięwzięcia – o zasięgu krajowym, czy międzynarodowym. Z jednej strony zyskuje się wówczas szansę na rozgłos wśród szerszej grupy odbiorców, z drugiej – okazuje się w ten sposób poparcie dla pewnych wartości, idei, które są ważne dla mieszkańców naszego miasta czy regionu.

Jednym z przykładów takiego działania jest trwająca właśnie kampania Związku Miast Polskich pod hasłem "Jedno dla wszystkich, wszystkie dla jednego". Celem tej inicjatywy jest pokazanie jedności i siły środowiska samorządowego, promowanie działalności Związku na rzecz interesów miast, a także – poprzez świętowanie 30. rocznicy pierwszych wolnych wyborów do rad gmin – podkreślanie roli samorządu terytorialnego w Polsce.

Przykład kampanii ZMP jest o tyle ciekawy, że dotyczy spraw i tematów dosyć trudnych w promowaniu. Ciężko jest zainteresować szerszą grupę szczegółami działalności legislacyjnej, wprowadzić w niuanse aktualnych problemów samorządowych (które w dalszej kolejności odbiją się na mieszkańcach) czy wreszcie pokazać rolę, jaką w naszej codzienności odgrywa współpraca samorządowców z całej Polski.

Tym bardziej podoba nam się sposób, jaki znalazł na to ZMP. Przede wszystkim – w głównej roli postawiono miasto. Następnie, wykorzystując słynne hasło “Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego”, odwołano się do prostej ludzkiej wartości, jaką jest bezwarunkowa gotowość niesienia pomocy członkom swojej grupy.



W czasach, gdy codzienna rzeczywistość dostarcza mnóstwa niepewności, a idee ulegają wypaczeniu, odwołanie się do hasła kojarzonego z honorem i odwagą oraz podkreślanie zdobyczy demokracji, jaką jest samorząd terytorialny, to właściwy krok. Co więcej, ważne jest również zwrócenie uwagi na podobieństwa pomiędzy miastami oraz siłę grupy. W końcu każdy z samorządów ma te same wyzwania, a problematyczna sytuacja w jednym z miast jest zazwyczaj zapowiedzią podobnych trudności u innych (tak było na przykład ze smogiem – najpierw mówiło się tylko o Krakowie, a teraz każde z miast wdraża własne strategie walki o czyste powietrze). Stąd też, pomagając komuś innemu, pomagamy sobie samym.



W zakresie kreacji, każde z miast biorących udział w kampanii, posługuje się własną grafiką. Przedstawiają one symboliczne dla danej miejscowości obiekty oraz zmodyfikowane hasła. Całość spaja jeden główny obraz z hasłem akcji oraz konturem Polski. Wszystko jest spójne oraz stonowane, jedynie żywa kolorystyka tła wprowadza nieco zamieszania – ale takiego pozytywnego. Przyglądając się plakatom poszczególnych miast, odnosimy wrażenie, że…dobrze jest być w takiej drużynie :)



Na koniec wróćmy do kwestii najważniejszej na tym kanale, czyli budowania marki terytorialnej. Udział w dobrze pomyślanej, zaprojektowanej i przeprowadzonej kampanii to czysty zysk. Nie tylko wizerunkowy i promocyjny, ale także finansowy. Skala osiągnięta poprzez połączenie sił, pozwoli nam na mocniejsze zaznaczenie swojej obecności, m.in. w mediach ogólnopolskich, które samodzielnie byłoby nie do osiągnięcia lub po prostu nieopłacalne. Rozważając dołączanie do większych inicjatyw, oprócz zakresu merytorycznego, warto zwracać uwagę również na ten aspekt.

Więcej o kampanii Związku Miast Polskich przeczytacie na stronie: www.miasta.pl/zysk-dla-miast

Znacie przykłady podobnych, ciekawych akcji? Podzielcie się doświadczeniami na naszej grupie: Marketing terytorialny – grupa dyskusyjna.

PRODUKTY I USŁUGI

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Marki Terytorialnej.

Skp

Rdzeń wszelkich działań Jednostki Samorządu Terytorialnego w zakresie promocji. Wyposażony w kilkanaście niezależnych od siebie modułów.

Ekon

Narzędzie ułatwiające ewidencjonowanie obiektów noclegowych świadczących usługi turystycznego najmu krótkoterminowego oraz koordynację procesu obowiązkowego zgłaszania do rejestru.

Szee

Wymiana pieców na paliwo stałe, odnawialne źródła energii (np. panele fotowoltaiczne, pompy ciepła) oraz termomodernizacja budynków. Od przyjmowania wniosków po wypłatę dotacji.

Crm

Narzędzie wdrażające procedury utrzymania relacji i zarządzania kontaktami z Klientami.

Szd

Narzędzie ułatwiające zarządzanie procesami związanymi z przebudową infrastruktury drogowej.

Fotoportal

Repozytorium materiałów audiowizualnych: zdjęć, filmów, prezentacji i dokumentów. Umożliwia łatwe pozyskanie i dystrybucję tych materiałów.

Skjst

Wszechstronne narzędzie dostosowane do indywidualnych potrzeb powiatów i gmin. Skupia działalność promocyjną, pozyskanie inwestorów oraz wspomaga informatyzację.

Skpg

Narzędzie ułatwiające profesjonalną obsługę inwestorów. Tworzy oferty inwestycyjne, przechowuje dane ekonomiczne i ewidencjonuje tereny inwestycyjne.

Skdb

Prezentuje pełny i aktualny stan działalności badawczej w JST. Właściwa koordynacja i ujednolicenie działalności badawczej pozwalają na znaczne zwiększenie jej efektywności.

Skks

Umożliwia wygodny nadzór nad tworzonymi komunikatami, automatycznie przyjmuje zgłoszenia interwencyjne oraz monitoruje przebieg ich  realizacji.

Strategia_2

Oferujemy doradztwo w aspekcie wdrażania systemów oraz wsparcie na etapie prezentacji projektów wśród decydentów i urzędników Miasta. Organizujemy szkolenia dla kadry zarządzającej oraz pracowników Urzędu, dla których systemy staną się narzędziem pracy.

Komunikacja

Posiadamy bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Jesteśmy na bieżąco z trendami marketingowymi oraz możliwościami technologicznymi. Kompleksowo zadbamy o aktywną obecność oraz pozytywny wizerunek marki miasta lub regionu w mediach społecznościowych.

Strategia_2

Doradztwo w aspekcie wdrażania systemu oraz wsparcie na etapie prezentacji projektu wśród decydentów i urzędników Miasta.