Marka Terytorialna | Kampania CALLBRUSSELS czyli promowanie miasta przez rozmowy telefoniczne z mieszkańcami.
BLOG
28.08.2019
Studium przypadku
Kampania CALLBRUSSELS czyli promowanie miasta przez rozmowy telefoniczne z mieszkańcami.
Thumb_wide_edan6343__1_

Kampania #CALLBRUSSELS to przykład wykorzystania mechanizmu crowdsourcingu w budowaniu wizerunku miasta. Co ciekawe, z czasem jej przesłanie nabrało zupełnie nowego znaczenia.

Po atakach terrorystycznych w Paryżu w 2015 r., zauważono spadek ruchu turystycznego także w Brukseli. Postanowiono więc przekonać turystów, że miasto jest bezpieczne. W jaki sposób? Poprzez umożliwienie rozmowy telefonicznej z jego mieszkańcami. Każdy kto wszedł na stronę akcji, mógł zadzwonić do budki telefonicznej w centrum Brukseli, a połączenia odbierali przechodnie. W ciągu 5 dni aż ponad 12 tys. ludzi z 154 krajów postanowiło wykonać taki telefon i porozmawiać z kimś z Brukseli. Jakie były efekty? Zobaczcie sami: #CALLBRUSSELS video

Niestety potem nadszedł marzec 2016 roku i zamachy terrorystyczne na lotnisku w Zaventem pod Brukselą oraz na stacji metra Maelbeek. Niedługo po tych wydarzeniach Visit Brussels udostępniło video z podsumowaniem akcji, a fragment komentarza pod filmem brzmiał: "nigdy nie zrezygnujemy z naszych wartości: otwartości i tolerancji".

Naszym zdaniem - wizerunkowo był to bardzo dobry ruch. Pokazano w ten sposób, jakie wartości stoją za marką Brukseli. Udostępnianiem i rozpowszechnianiem tego materiału powiedziano: "co by się nie stało, będziemy otwarci i tolerancyjni, i zrobimy wszystko, abyście czuli się u nas bezpiecznie".

Ten case bardzo dobrze pokazuje również kwintesencję pracy brand managerów i strategów. Nie mamy wpływu na to, co dzieje się dookoła, ale mamy za to wpływ na to, co robimy i jakie wartości prezentujemy sami. W tym przypadku – „my” czyli nasza marka.

Znacie podobne przykłady? Zapraszamy do dyskusji na naszej grupie na Facebooku:

Marketing terytorialny - grupa dyskusyjna

PRODUKTY I USŁUGI

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Marki Terytorialnej.

Skp

Rdzeń wszelkich działań Jednostki Samorządu Terytorialnego w zakresie promocji. Wyposażony w kilkanaście niezależnych od siebie modułów.

Ekon

Narzędzie ułatwiające ewidencjonowanie obiektów noclegowych świadczących usługi turystycznego najmu krótkoterminowego oraz koordynację procesu obowiązkowego zgłaszania do rejestru.

Szee

Wymiana pieców na paliwo stałe, odnawialne źródła energii (np. panele fotowoltaiczne, pompy ciepła) oraz termomodernizacja budynków. Od przyjmowania wniosków po wypłatę dotacji.

Crm

Narzędzie wdrażające procedury utrzymania relacji i zarządzania kontaktami z Klientami.

Szd

Narzędzie ułatwiające zarządzanie procesami związanymi z przebudową infrastruktury drogowej.

Fotoportal

Repozytorium materiałów audiowizualnych: zdjęć, filmów, prezentacji i dokumentów. Umożliwia łatwe pozyskanie i dystrybucję tych materiałów.

Skjst

Wszechstronne narzędzie dostosowane do indywidualnych potrzeb powiatów i gmin. Skupia działalność promocyjną, pozyskanie inwestorów oraz wspomaga informatyzację.

Skpg

Narzędzie ułatwiające profesjonalną obsługę inwestorów. Tworzy oferty inwestycyjne, przechowuje dane ekonomiczne i ewidencjonuje tereny inwestycyjne.

Skdb

Prezentuje pełny i aktualny stan działalności badawczej w JST. Właściwa koordynacja i ujednolicenie działalności badawczej pozwalają na znaczne zwiększenie jej efektywności.

Skks

Umożliwia wygodny nadzór nad tworzonymi komunikatami, automatycznie przyjmuje zgłoszenia interwencyjne oraz monitoruje przebieg ich  realizacji.

Strategia_2

Oferujemy doradztwo w aspekcie wdrażania systemów oraz wsparcie na etapie prezentacji projektów wśród decydentów i urzędników Miasta. Organizujemy szkolenia dla kadry zarządzającej oraz pracowników Urzędu, dla których systemy staną się narzędziem pracy.

Komunikacja

Posiadamy bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Jesteśmy na bieżąco z trendami marketingowymi oraz możliwościami technologicznymi. Kompleksowo zadbamy o aktywną obecność oraz pozytywny wizerunek marki miasta lub regionu w mediach społecznościowych.

Strategia_2

Doradztwo w aspekcie wdrażania systemu oraz wsparcie na etapie prezentacji projektu wśród decydentów i urzędników Miasta.