Marka Terytorialna | Marki i samorządy w służbie mieszkańców, czyli miejski marketing społeczny w praktyce.
BLOG
28.06.2019
Studium przypadku
Marki i samorządy w służbie mieszkańców, czyli miejski marketing społeczny w praktyce.
Thumb_wide_bike-4130706_1920



Nie każde działanie na rzecz mieszkańców musi być projektem wychodzącym i finansowanym przez JST. Może też wynikać ze współpracy z partnerami komercyjnymi. Poniżej przedstawiamy przykłady takich inicjatyw.

„Kręć Kilometry” to akcja organizowana od wielu lat przez Fundację All for Planet. Celem tej inicjatywy jest zachęcanie mieszkańców do codziennej jazdy na rowerze. Miejscowości z najlepszym wynikiem otrzymują nagrody od organizatora - m.in. nowoczesne stojaki rowerowe, czy stacje naprawy jednośladów. 

Więcej na 👉 kreckilometry.pl

„Podwórko Talentów” jest inicjatywą marki Nivea, realizowaną głównie w mniejszych miejscowościach. Jej celem jest stworzenie warunków w lokalnych społecznościach do wartościowego i wspólnego spędzania czasu oraz pielęgnowania talentów najmłodszych. Sposobem na realizowanie tej idei jest fundowanie nowoczesnych placów zabaw. O tym, gdzie one powstaną decyduje internetowe głosowanie. 

Więcej 👉podworko.nivea.pl/

Jaki jest udział samorządów w tych działaniach? 

W pierwszym przypadku, rolą JST jest zachęcanie mieszkańców do przejechania na rowerze jak największej liczby kilometrów, aby zwyciężyć rywalizację między miastami i zdobyć nagrody w postaci nowej infrastruktury rowerowej. Z kolei, w drugim konkursie to samorządy zgłaszają swoje miejscowości do udziału w akcji, wyznaczając teren pod nowe place zabaw, a następnie zachęcają mieszkańców do oddawania jak największej liczby głosów.

Włączanie się w ciekawe akcje CSR-owe marek, wspiera wizerunek miasta czy regionu. Pokazujemy wówczas otwartość na nowe możliwości, rozwiązania oraz chęć wspierania mieszkańców.

PRODUKTY I USŁUGI

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Marki Terytorialnej.

Szee

Wymiana pieców na paliwo stałe, odnawialne źródła energii oraz termomodernizacji budynków. Od przyjmowania wniosków po wypłatę dotacji.

Skp

Rdzeń wszelkich działań Jednostki Samorządu Terytorialnego w zakresie promocji. Wyposażony w kilkanaście niezależnych od siebie modułów.

Fotoportal

Repozytorium materiałów audiowizualnych: zdjęć, filmów, prezentacji i dokumentów. Umożliwia łatwe pozyskanie i dystrybucję tych materiałów.

Skjst

Wszechstronne narzędzie dostosowane do indywidualnych potrzeb powiatów i gmin. Skupia działalność promocyjną, pozyskanie inwestorów oraz wspomaga informatyzację.

Skpg

Narzędzie ułatwiające profesjonalną obsługę inwestorów. Tworzy oferty inwestycyjne, przechowuje dane ekonomiczne i ewidencjonuje tereny inwestycyjne.

Skdb

Prezentuje pełny i aktualny stan działalności badawczej w JST. Właściwa koordynacja i ujednolicenie działalności badawczej pozwalają na znaczne zwiększenie jej efektywności.

Skks

Umożliwia wygodny nadzór nad tworzonymi komunikatami, automatycznie przyjmuje zgłoszenia interwencyjne oraz monitoruje przebieg ich  realizacji.

Strategia_2

Oferujemy doradztwo w aspekcie wdrażania systemów oraz wsparcie na etapie prezentacji projektów wśród decydentów i urzędników Miasta. Organizujemy szkolenia dla kadry zarządzającej oraz pracowników Urzędu, dla których systemy staną się narzędziem pracy.

Komunikacja

Posiadamy bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Jesteśmy na bieżąco z trendami marketingowymi oraz możliwościami technologicznymi. Kompleksowo zadbamy o aktywną obecność oraz pozytywny wizerunek marki miasta lub regionu w mediach społecznościowych.

Strategia_2

Doradztwo w aspekcie wdrażania systemu oraz wsparcie na etapie prezentacji projektu wśród decydentów i urzędników Miasta.