Marka Terytorialna | Miasta chronią lokalny biznes przed wirusem kryzysu.
BLOG
25.03.2020
Trendy
Miasta chronią lokalny biznes przed wirusem kryzysu.
Thumb_wide_lublin_ramka_3



Samorządy nie czekają na działania rządu i przejmują inicjatywę na rzecz ochrony biznesu oraz instytucji działających na ich terenie. Podczas gdy rzesze pracowników służby zdrowia toczą codzienną, heroiczną walkę z niewidzialnym wrogiem – koronawirusem, w tle toczy się również walka o to, jak będzie wyglądała nasza codzienność, gdy epidemia się skończy. Społeczna kwarantanna ma chronić nas przed zagrożeniem życia, ale jej bezpośrednim skutkiem jest inny problem – wyhamowanie gospodarki i widmo głębokiego kryzysu. Lokalne firmy i instytucje (jak np. kina, teatry) praktycznie z dnia na dzień zostały pozbawione dochodów. Jeśli nie otrzymają na czas skutecznej pomocy, mogą po prostu nie przetrwać. W interesie władz lokalnych jest więc to, aby minimalizować nieuchronne szkody gospodarcze na swoich terenach. W końcu to właśnie dzięki silnym przedsiębiorstwom i instytucjom miasta będą w stanie szybciej wrócić do normalnego funkcjonowania.


Sopot

Od 23 marca w Sopocie obowiązuje tzw. “Plan pomocy podmiotom gospodarczym i organizacjom pozarządowym”. Jego zapisy zakładają m.in. umorzenia czynszu najmu od gminnych lokali użytkowych oraz czynszu za dzierżawę gminnego gruntu, a także umorzenie opłaty za zajęcie pasa drogowego. Przedsiębiorcy mogą też liczyć na odroczenie terminu zapłaty opłaty rocznej za wieczyste użytkowanie należnej za rok 2020. 

Więcej na ➡️ Pakiet wsparcia dla sopockich przedsiębiorców i organizacji pozarządowych


Gorzów Wielkopolski

Władze Gorzowa oferują przedsiębiorcom skorzystanie z ulg w spłacie podatków lokalnych (tj. podatku od nieruchomości oraz od środków transportowych). Gorzowscy przedsiębiorcy mogą skorzystać m.in. z odroczenia terminu płatności podatków na okres: od 3 do 6 miesięcy, rozłożenia na raty podatku, określając liczbę i wysokość rat (maksymalnie do końca 2020 r.) oraz umorzenia odsetek od zaległości podatkowych – opłaty prolongacyjnej.

Więcej na ➡️  Gorzowski Pakiet Pomocowy  


Lublin 

W Lublinie uruchomiono miejską stronę #zostanwdomu.lublin.eu, której celem jest łączenie lokalnych firm i instytucji z potencjalnymi klientami. Każdy podmiot może bezpłatnie zamieścić na stronie swoje ogłoszenie, a mieszkańcy mają w jednym miejscu dostęp do wszystkich usług, z których mogą skorzystać bez wychodzenia z domu: od oferty gastronomicznej czy kulturalnej, po kursy i szkolenia online. 

Więcej na ➡️  Zaproś miasto do siebie do domu 


To tylko niektóre z przykładów działań polskich samorządów podjętych w związku z rozwojem epidemii koronawirusa. Dlaczego te inicjatywy są tak ważne w kontekście budowania marki terytorialnej? Bo właśnie w ten sposób – poprzez bezpośrednią pomoc swoim wewnętrznym interesariuszom w kryzysie – miasta budują teraz swój wizerunek. To, w jaki sposób samorządy pomogą przetrwać przedsiębiorcom, będzie miało kluczowy wpływ na funkcjonowanie i rozwój miast w przyszłości. Przedsiębiorcy docenią te działania i pomocną dłoń, którą w tym momencie wyciągają do nich władze lokalne. Takim samorządom łatwiej też będzie przyciągać do swoich miast nowe inwestycje i ciekawe inicjatywy. Pomoc w przetrwaniu i szybkiej odbudowie lokalnego biznesu ma więc teraz dla samorządów kolosalne znaczenie.

Wpieranie lokalnych przedsiębiorców i instytucji to oczywiście tylko część wysiłków, jakie podejmują samorządowcy w obliczu epidemii. Jak podsumowała Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi w wywiadzie dla Rzeczpospolita: "Żaden z samorządowców w najczarniejszych snach nie myślał, że będzie musiał działać w takich trudnych czasach." Trudno się z tym nie zgodzić. Budujące jest jednak to, że wszechobecna i bezinteresowna pomoc szpitalom przez mieszkańców czy zaangażowanie firm w dostarczanie maseczek pokazują, że za walkę z epidemią odpowiedzialni czują się wszyscy, niezależnie od wieku, pełnionych na co dzień funkcji i rodzaju prowadzonej działalności. Współpraca władz lokalnych z mieszkańcami, przedsiębiorstwami, instytucjami i wszelkimi podmiotami działającymi na danym terenie liczy się teraz szczególnie. 

Gorąco kibicujemy i trzymamy kciuki, aby właśnie dzięki tym wspólnym wysiłkom polskim miastom udało się wyjść obronną ręką.

PRODUKTY I USŁUGI

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Marki Terytorialnej.

Szee

Wymiana pieców na paliwo stałe, odnawialne źródła energii oraz termomodernizacji budynków. Od przyjmowania wniosków po wypłatę dotacji.

Skp

Rdzeń wszelkich działań Jednostki Samorządu Terytorialnego w zakresie promocji. Wyposażony w kilkanaście niezależnych od siebie modułów.

Fotoportal

Repozytorium materiałów audiowizualnych: zdjęć, filmów, prezentacji i dokumentów. Umożliwia łatwe pozyskanie i dystrybucję tych materiałów.

Skjst

Wszechstronne narzędzie dostosowane do indywidualnych potrzeb powiatów i gmin. Skupia działalność promocyjną, pozyskanie inwestorów oraz wspomaga informatyzację.

Skpg

Narzędzie ułatwiające profesjonalną obsługę inwestorów. Tworzy oferty inwestycyjne, przechowuje dane ekonomiczne i ewidencjonuje tereny inwestycyjne.

Skdb

Prezentuje pełny i aktualny stan działalności badawczej w JST. Właściwa koordynacja i ujednolicenie działalności badawczej pozwalają na znaczne zwiększenie jej efektywności.

Skks

Umożliwia wygodny nadzór nad tworzonymi komunikatami, automatycznie przyjmuje zgłoszenia interwencyjne oraz monitoruje przebieg ich  realizacji.

Strategia_2

Oferujemy doradztwo w aspekcie wdrażania systemów oraz wsparcie na etapie prezentacji projektów wśród decydentów i urzędników Miasta. Organizujemy szkolenia dla kadry zarządzającej oraz pracowników Urzędu, dla których systemy staną się narzędziem pracy.

Komunikacja

Posiadamy bogate doświadczenie w komunikowaniu do dużych społeczności. Jesteśmy na bieżąco z trendami marketingowymi oraz możliwościami technologicznymi. Kompleksowo zadbamy o aktywną obecność oraz pozytywny wizerunek marki miasta lub regionu w mediach społecznościowych.

Strategia_2

Doradztwo w aspekcie wdrażania systemu oraz wsparcie na etapie prezentacji projektu wśród decydentów i urzędników Miasta.