Zrealizowanie projektu trwało 9 miesięcy. W tym czasie zbierano informacje z całej Litwy, współpracowano z ośrodkami informacji turystycznej, muzeami, bibliotekami, parkami i innymi instytucjami. Tworząc magnesy, próbowano znaleźć najbardziej atrakcyjny sposób przedstawienia danego regionu na tak małej powierzchni. Na przykład, magnes Wiłkomierza przedstawia górę zamkową oraz śpiewające gołębie, magnes Okmiany – dinozaury i motyle, a Mariampola – koty, które uwielbiała hrabina.
„To pierwszy projekt tego rodzaju, który połączył całą Litwę. Jesteśmy przekonani, że przyczyni się on do złotego wieku lokalnej turystyki, przecież podróże po własnym kraju i odkrycia w regionach są prawdziwym magnesem dla turystów” – tymi słowami wspierał projekt kierownik Departamentu Turystyki, Indre-Trakimaitė-Šeškuvienė.
Już w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia projektu skorzystało z niego tysiące podróżników i trzeba było uzupełnić zapas magnesów, a także zwiększyć liczbę punktów dystrybucji.
Obecnie, gdy wiele osób z uwagi na pandemię koronawirusa spędza urlop w swojej ojczyźnie, rozpoczęty dwa lata temu projekt promocyjny „Zbierz Litwę” znów nabiera tempa i zachęca kolejne osoby do odkrywania atrakcji tego kraju.
W kontekście budowania marki terytorialnej, mocną stroną projektu jest z pewnością współpraca między samorządami w celu stworzenia dobrze przemyślanej i zaprojektowanej kampanii. Połączenie sił znacząco zwiększa skalę przedsięwzięcia, a zaangażowanie wszystkich regionów pozwala na promowanie jednocześnie każdego z nich z osobna i całej Litwy.
Więcej informacji na ten temat można uzyskać na stronie Facebook – "Zbierz Litwę".